1. Profiel

1.1 Wie zijn wij?

Wat is nu typisch Calvijn College? Een hartelijke betrokkenheid op elkaar vanuit een heldere christelijke identiteit. Het uit zich in maatwerk in uitdaging en ondersteuning.

Drie karakteristieken:

Wij beginnen met het belangrijkste

Het Calvijn College is gericht op je toekomst. We zien het leven in eeuwigheidsperspectief en richten ons dan ook allereerst op waarden. We hechten naast opleiding veel belang aan je persoonlijke vorming. Om je voor te bereiden op het zijn van christen in de maatschappij. Docenten hebben hart voor de leerling.
(logo: gerichtheid schuin omhoog benadrukt: open en toekomstgericht, C's staan voor: christelijk en Calvijn College)

Wij bieden precies wat bij jóu past

Het Calvijn College stelt de persoon centraal. Je mag hier zijn wie je bent. We helpen je dan ook te groeien op de manier die bij je past. We stellen scherp op jouw individuele gaven en mogelijkheden. Maatwerk in uitdaging en ondersteuning. Ieder zijn eigen leerproces en behoefte. De persoonlijke aandacht en waardering geeft je zelfvertrouwen. Er heerst een open, warme en veilige sfeer. Hier kun je je thuis voelen.

Relatie gaat vóór prestatie

Wij staan naast je en stimuleren je

Kenmerkend voor het Calvijn College is de onderlinge verbondenheid. We zien, waarderen en stimuleren je. Relatie gaat vóór prestatie (daar bloei je van op). Je krijgt eigen verantwoordelijkheden. Tegelijkertijd hebben we nadrukkelijk oog voor je persoonlijke behoeften. Kom je ergens wat minder makkelijk mee of zit je ergens mee? Je kunt rekenen op ondersteuning en oprechte betrokkenheid. We zijn er met en voor elkaar. Hier leren we sámen.

De slogan onder het logo luidt niet voor niets: Waar we samen leren.

Wat bieden wij?

Het aanbod van de school  kunnen we samenvatten in drie typeringen:

• Helder in identiteit
  • Sterk in kwaliteit
  • Zorg een prioriteit

Veiligheid

Het Calvijn College hecht eraan dat jongeren zich veilig en thuis voelen op school. Wij zijn ervan overtuigd dat jongeren zich alleen in een veilige omgeving kunnen ontwikkelen tot jonge christenen. In de onderbouw kunnen leerlingen terecht op een locatie in de eigen regio. De locaties, met uitzondering van de hoofdlocatie, zijn relatief klein. Ze hebben persoonlijke aandacht, betrouwbaarheid, openheid en veiligheid hoog in het vaandel staan. We bieden de leerlingen geborgenheid door te streven naar een goede aansluiting tussen school en thuis. Veiligheid in en om de school is van groot belang.