3. Onderwijs

Verhaal uit de praktijk - betrokkenheid

“Docenten tonen echt belangstelling voor je”

Ze hoopt bijna het vmbo-examen te doen op locatie Tholen. We vragen Ellen Geuze naar de betrokkenheid van docenten op leerlingen en de kwaliteit van de begeleiding.

Ellen had in klas 1 en 2 problemen met de interpretatie van vragen in repetities. Ze kijkt positief terug op de begeleiding die ze hierin kreeg: “Docenten hebben me hierin geholpen. Ik snap nu veel beter hoe ze de vragen bedoelen.”

Ellen vindt de begeleiding over het algemeen fijn en goed. “Als er iets is wat je niet snapt, dan gaan ze er echt voor zitten om het uit te leggen, zo nodig in de pauze. Er is ook begeleiding in de integratiegroep, bijvoorbeeld voor het plannen van je huiswerk. En je kunt met een vertrouwenspersoon praten als je problemen hebt.”

Docenten tonen echt belangstelling voor je, vertelt Ellen. “Ze vragen bijvoorbeeld hoe het gaat als je weg bent geweest.” Ze ervaart op school veiligheid. “In onze klas trekken we met z’n allen op. Sinds het kamp aan het begin van het derde jaar zijn we echt één groep.”