4.1 Facilitair beheer

4.1.1 Arbo-beleid

Scholing
In 2020 hebben ehbo’ers en bhv’ers door herhalingstrainingen hun kennis op niveau gehouden. Vanwege de coronamaatregelen heeft de nadruk van de herhalingen op de theorie gelegen. Ook heeft iedere locatie tenminste één ontruimingsoefening uitgevoerd.

4.1.2 Vervoer

Excursievervoer
Het excursievervoer is in 2020 verzorgd door AMZ uit Borssele. Dit bedrijf draagt zorg voor vervoer tijdens excursies van het Calvijn College. Met dit bedrijf is in 2017 middels een Europese aanbesteding een contract afgesloten.

Vervoer van en naar school
Ruim 900 leerlingen maken dagelijks gebruik van het openbaar vervoer om van en naar school te reizen. Het openbaar vervoer wordt in Zeeland verzorgd door Connexxion. Mede om een scherpe abonnementsprijs te bedingen is het scholierenvervoer van alle scholen in Zeeland ondergebracht in de Stichting Scholierenvervoer Zeeland. Periodiek vindt er overleg plaats tussen de vervoerder en de stichting.

4.1.3 Huisvesting

Algemeen
Het Calvijn College heeft zeven gebouwen in gebruik: een in Middelburg, drie in Goes, twee in Krabbendijke en een in Tholen. Op alle locaties is het reguliere onderhoud uitgevoerd en zijn hier en daar kleine aanpassingen gedaan.

Klein Frankrijk
Ook dit jaar is weer een aantal lokalen gerenoveerd.

Krabbendijke Appelstraat
Dit jaar is een groot deel van het dak op onze locatie Appelstraat vernieuwd. Gelijk met het vernieuwen van de dakbedekking hebben we dit gebouw duurzamer gemaakt door het dak te voorzien van extra isolatie. Dit zal het energieverbruik verlagen en het klimaat verbeteren. Daarnaast is het dak voorzien van een zonnestroom-installatie. Het geïnstalleerde vermogen bedraagt 137.340 Wp.