3. Onderwijs

3.2 Uitgelicht - kwaliteit

Naast het reguliere onderwijs zijn er in 2022 mooie stappen gezet om nog meer de verbinding met het bedrijfsleven te zoeken en met praktijkbezoeken de leerlingen voor te bereiden op een plek in de maatschappij. Een impressie.

Leerlingenwerk in de wijk

In oktober 2022 werd in de Van Leeuwenhoeklaan in Kruiningen een stalen leeuw onthuld. Dit werk was gemaakt en bedacht door leerlingen, in opdracht van de Gemeente Reimerswaal. PIE-leerlingen maakten de stalen constructie, BWI-leerlingen maakten de hardhouten vlonder en vakhavo-leerlingen installeerden de verlichting. Alles in samenwerking met verschillende bedrijven uit de omgeving.

Nieuwe machines

Vanuit het project Sterk Techniek Onderwijs Zeeland (STOZ) ontvingen we ook in 2022 weer subsidies om te investeren in techniek op de locaties. Daarmee hebben we onder andere nieuwe machines aangeschaft, zoals draaibanken, een lasersnijder, CNC machine en een heftrucksimulator.

Bedrijfsbezoeken en stages

We zoeken telkens de verbinding met het bedrijfsleven, door bedrijfsbezoeken en stages. Bedrijfsbezoeken zijn vaak gerelateerd aan techniek: zo zijn leerlingen van de afdeling PIE (produceren, installeren & energie) bij een metaalbewerkingsbedrijf geweest en de vakhavoleerlingen bij een bouwbedrijf.